Vecka 37

Ja jag är nästan i 38:e veckan!! Var tar tiden vägen? Alla dessa månader jag inte jobbat, de har bara flugit fram! Hur hade jag ens tid att jobba innan?
.
Har i alla fall haft riktigt roligt. Var på julmarknad på Skansen i Söndags med våra ganska så nya men väldigt kära vänner Marit och Andy och hans mamma. Jäste ut oss i värmen i vårt vardagsrum efterråt med varm choklad och hämtpizza! Mmmmmm! Bra avslutning på dagen! Det var så fruktansvärt kallt på Skansen, och inte så lätt för mig och Marit som är höggravida att hålla oss varma.... vi försökte oss på lite dans till julsångerna på scenen men det var lite svårt att dansa.....
.
I går tog jag mig ända till Täby också och hälsade på Farnaz och fick se hennes lilla sex-veckors gamla dotter för första gången. Hon var sååååå liten och så söt! Och Farnaz såg superfräsch ut som vanligt, hur hon lyckas med det har jag ingen aning om? När jag har fött lär jag ju ligga i soffan med pyjamasen hela dagarna med fett hår och osminkat ansikte och med rödsprängda ögon.
.
Som jag skrev igår är det ganska kämpigt nu.... var på en föreläsning om förlossning hos barnmorskan idag och försökte sedan springa till bussen eftersom jag höll på att missa den, bara för att jag var och köpte choklad inne på Ica så länge. INTE smart när man är höggravid kan jag ju tala om! Det kändes som bebisen skulle ramla ut och jag var tvungen att sätta mig ner och pusta ut ordentligt på en bänk. Allt bara värkte, jag har aldrig varit så ofärdig i hela mitt liv och jag kan ju tala om att jag sprang i bara ca 20 meter. Jag använder ju stödstrumpor eftersom det känns som om fötterna ska explodera men jag måste säga att det inte är så skönt.....
.
Här kommer lite bilder i alla fall från helgen och veckan som varit.
.
Julmarknad på Skansen med Marit, Andy och Andys mamma Sue!
.
.
Jag och Marit på Djurgårdsfärjan i -10 grader!
.
.
Två jäääääätte-gravida kvinnor!
.
.
Lucia på Skansen
.
.
Marit, Andy, Sue och Mark som fryser!
.
'
.
Underbart fina Farnaz med sin lilla nyfödda dotter Nicole
.
.
Så till den gravida magen som är på bristningsgränsen.... i vecka 37.
.


Kommentarer
Jenny

Men va fin du är Cilla!! Kram!

2010-12-17 @ 07:57:08
Marit

Att vara på Skansen var verkligen jättemysigt men det var länge sen jag hade så ont i fötterna...pga kyla! Idag är det dagen D för mig, ialla fall om man ska tro barnmorskan. Jag tror dock att vår lilla bäbbe har andra planer, det skulle inte förvåna mig om du och Mark blir föräldrar före oss :)

2010-12-18 @ 13:28:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0