Vem är du lilla bebis?

Hm.... ingen bebis än...som tur är. Men jag börjar känna mig otålig. Idag har typ ingenting hänt. Jag har pustandes lyckats duscha och raka benen, surrat lite med Åsa som kom förbi, skottat balkongen, pratat i telefonen, haft min man hemma en snabb sväng innan han for iväg och skrev på sitt nya jobbkontrakt - yehhhheeeee- och sedan var han på puben med Neal medan jag var hemma och färgade mina ögonbryn och fransar och lyckades måla mina tånaglar alldeles rosa. Jag gjorde det, det var inte lätt men jag gav inte upp, man kan ju inte se ut hur som helst om man skulle råka måsta åka in på sjukhuset helt plötsligt. Sedan lagade jag mat tills mannen kom hem och nu ligger han och sussar.
.
Känner mig riktigt uttråkad och lite illamående efter allt godis jag lyckats trycka i mig. Men jag avskyr att lägga mig på kvällarna eftersom jag sover så himla obekvämt hela nätterna. Spelar ingen roll hur trött jag är, jag gruvar mig så för att lägga mig. Får andnöd och allt bara värker och värker.
.
När ska du komma lilla bebis? Hur ser du ut? Kan du hålla dig där inne tills i Januari? Hoppas det. Det gör riktigt ont nu när den rör sig mycket eftersom huvudet är så nerborrat där nere. Förstår ni hur 'surrealt' det känns att titta på skötbordet med de små blöjorna på hyllan, på nallen som sitter där och väntar från Marks mormor i Australien, på bebisens kläder i skåpet och nappen som ligger där på skötbordsbänken? Nej jag förstår nog inte att vi ska bli föräldrar förrän bebisen är här. Den lilla vaggan som står här nere på golvet har jag vant mig vid, den känns nästan bara som en liten möbel nu som hör till.
.
Vi har inte ens fått vagnen. Men om bebisen håller sig inne så hinner vi nog! Håll tummarna folks! Förstökte ta en bild från denna vecka 38 idag men jag såg så himla svälld och glåmig ut så jag tänker absolut inte visa upp den!
.
Måste göra ett sovförsök nu..... godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0