Omänskligt!!

Ahhh...bitande kyla ute. Så där så att det gör ont i kroppen! Och så bor man i England som har gammaldagsa byggnader där kylan inte håller sig utanför väggarna och att värma upp lägenheten kostar MULTUM!!! Både jag och Bob fryser snart ihjäl! Han var nästan död när vi kom hem i Lördags, jag tror inte han överlevt om vi inte kommit hem och bytt till ljummet vatten till honom.

Så här kallt är det inne hos oss;

# Lika kallt inne som ute!
# Min varmvattenflaska blir kall efter typ 30 minuter, vanligtvis tar det flera timmar
# Drickvattnet i vår kanna i köket är iskallt fast det inte står i kylen
# Ölen på golvet i kartongen är iskall, kallare än när de är i kylen!
# Bob (vår fisk) simmar sakta eftersom hans vatten är ISKALLT! Får ställa honom vid elementet på en stol så att vattnet blir lite varmare
# Det BLÅSER in genom fönsterrutorna så vi har tejpat upp handdukar för att hålla blåsten ute (hjälper inte)
# Glas, fat, bestick, ytor och golv är lika kallt som det är ute, maten blir kall på en sekund om man inte värmer tallriken innan man äter
# Mark som aldrig fryser måste ha mössa och filt på sig inne!
# Toasitsen är så kall att jag måste lägga papper på den innnan jag kan sätta mig ner, annars fryser rumpan sönder!
# Tvätten torkar aldrig
# Gör man en kopp te blir det kallt på några minuter
# Elementena hjälper inte eftersom det inte är insulerat i väggar och fönster
Fördelar;

# Glömmer man mat på bänken i köket gör det inget, eftersom det är lika kallt där som i kylen! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0