16:e gravid-veckan och rensar Willys hyllor innan jag ens betalar!

Oj, vad tiden rusar fram under sommaren! Och magen har blivit hard och ganska stor. Det kanns att det ligger nagonting innuti, kan inte ligga pa magen och nar jag vaknar pa morgonen e magen lika stor som dagen innan, eller kanske storre (den brukar ju sjunka in annars medan man sover)! Och jag blir svimfardig hela tiden i hettan. Igar for jag ensam till Willys och handlade och det fanns ingen air condition i butiken och kassa-kon var enorm. Jag fick snabbt dricka en Mer och proppa i mig en snickers innan jag skulle svimma mitt i butiken och typiskt - i sverige kan man inte bete sig hur som helst och folk stirrade som om jag blivit galen! Men vad gor man inte om man har panik?! Tydligen e bebisen lika stor som en avokado nu! Oj, en avokado i min mage, vem hade trott det?! Jag tycker inte jag passar i nagra klader och blir svullen hela tiden, men jag kanner mig lyckligt lottad - vi ska ju ha en bebis! Jippiii! :)
.
Vi fick tag i en bil till slut, en Skoda kombi, den e super! Vi packade bilen i helgen och for ut och campade i en vecka. For runt Gota Kanal och till Vadstena, campade vid vattnet, fiskade, badade, grillade och hade supermysigt!! Vi campade ett par dagar bredvid en superfin piratliknande bat och de som bodde i den var fran holland och vi larde kanna dem och i fredags fick vi fara med dem i det stora skeppet genom en del av Gota kanal genom slussarna - alla bara stirrade efter kajkanterna, beundrande, och jag kande mig stolt! Hi hi. Skepp o hoj ville jag ropa men sedan svimmade jag av solen och hettan! Ops!! Fick hoppa av och lagga mig pa backen! Hur som helst, ville vi stanna kvar hela sommaren men Mark skulle hem och jobba....
.
Nu sitter jag svettig och pustar ut (lite jobbigt att vara gravid i en san 'heatwave'). Har handlat och stadat, och strax kommer pappa och Monica hit och sover hos oss. Vi ska fira pappas fodelsedag och grilla ute i solen, mysigt.
.
Har massa bilder att lagga ut, men min dator funkar inte som den ska.....suck. Nej nu ska jag blaska av mig med lite kallvatten. Pust!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0