Snabbkurs!

Har precis sett ett halvt avsnitt av Sex and the city på TV.  Den första stunden jag kopplat av på.....ja hur länge det vet jag inte?! Mark ligger och snarkar, han har det ännu jobbigare som jobbar hela dagarna och nu ska han åka bort på jobb hela veckan så jag blir ensam!
.
Så mycket som ska göras. Så mycket att försöka lista ut, lära sig, om hyresbostäder, eventuella bolån och räntor. Ja, jag tror jag varit på snabbkurs de sista två dagarna! Nu vet jag lite om fixed och rörlig ränta, om olika lån, lånelöfte, bostadsköer, kontantinsatser, budgivning, mäklare, bostadsrättsföreningar, boytor och ja... mycket mer. Jag är helt slut, en helt ny värld har öppnat sig och det är bråttom, bråttom. Om mindre än tre månader är vi hemlösa och vi bor i världens mest svåraste stad att hitta bostad!
.
Tack Anna och Neal för tipsen, tack Kicki (Almberg) för pratstund och tips, tack Emeli för att du kollade på blocket till oss (vilka människor det finns här i världen!! :) och tänkte på oss, tack Crixan för kommentaren, tack Jenny som frågar vänner och bekanta, tack Solmaz för tips och mest av allt; tack till min syster, mamma och pappa! Vad gjorde man utan familj och vänner i svåra tider? Har man det så har man hopp!
.
Tack till alla som bryr oss om oss och tänker på oss!
.
Kanske, kanske en vacker dag om vi har riktig tur kan vi sitta i vår egen lägenhet och slappna av och kunna slå in en spik i väggen utan att få böter, utan att bli utkastade och slösa bort hela lönen på andras lån och hyror! Be för oss är ni snälla!


Kommentarer
Crixan

Pratade med mamma igår om just lägenheter, och vi håller tummar och tår att ni ska finna något snart som inte kostar lika mycket som ett helt land, ett ställe där ni kommer att trivas.

Och köper ni så får ni ju faktiskt nästan slå in hur många spikar ni vill i väggen ;)

Ni ska nog se att det löser sig :) tror

Kram till er!

2010-06-08 @ 13:14:15
Nina

Du Cilla, har ni provat att lägga in en sökes-annons på blocket om ni vill ha en hyresrätt? Det är många som inte lägger ut sina hyresrätter för de får så otroligt många svar och tycker det är enklare att svara på sökes annonserna! Vet flera som lyckats på så sätt!

2010-06-09 @ 10:36:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0