Äntligen helg och ljusare! :)

Jag försöker vara lite mer positiv efter det som hände häromdagen. Knepigt dock hur efter det slaget jag fick i magen av mina chefer (de skrev bl.a att jag skulle ha åkt till jobbet under min semester om jag velat behålla mina reserabatter- visar vilken mobbing va!!) känner jag mig helt tom och som ett mörker har spridit sig när jag tänker tillbaka på mitt jobb som jag annars älskar.

Jag såg min uniform i min resväska häromdagen och började må illa. Igår öppnade jag min lilla resväska och såg mina skor och min väst som jag har när jag serverar och en börs med engelska pund och jag fick en sån konstig illamående känsla sprida sig i kroppen! Sedan såg jag bikinin jag hade på min sista resa till Johannesburg och mådde plötsligt illa! Alla resor jag tänker tillbaka på, allt underbart kul jag haft, känns som det mist sin mening just nu. Förhoppningsvis kommer det att ändras och att jag en dag kan njuta av mitt jobb igen. Men just nu känner jag det som om jag skulle skämmas att gå tillbaka dit. Att jobba för såna anarkister, som att jobba för Hitler, vill man det?
Jag har varit så arg för att det är precis nu när jag flyttat till Sverige som detta skulle hända? Vilken fruktansvärd otur! Varför, vad är det för mening med det?



Nu till något roligare....



Sitter och har nyss vaknat och min älskade man Mark är på sin första jobbdag på Total-Sanering Stockholm!! :) De ringde igår och frågade om han ville komma och jobba idag, jag är sååååååå glad och STOLT över honom! Klockan 5.45 imorse tog han Chevan till jobbet och jag hoppas verkligen det går bra för honom!
*
Tänk er, ett nytt land, en ny stad med en ny kultur och ETT NYTT SPRÅK, han är verkligen modig min underbara man! Han ska även börja en svenska kurs den 6 April och har nu sitt splitternya Svenska ID-kort, hi hi! Han var så positiv igår och fick mig att le! Dessutom var vi och shoppade lite mer på IKEA och fick upp så fina kryddhyllor ovanför spisen! :) Varje liten grej här hemma känns underbar- för det är vårat!!
*
Och.............ikväll kommer ÄNTLIGEN min kära syster Matilda hit och hennes man Tobbe!! Jippiiiiii! Vad jag längtat till den här helgen! De kommer med tåget klockan 21 ikväll och vi ska ha det mysigt och vi ska på stan imorgon och sedan har vi bokat in oss på Absolut Icebar Stockholm och vi ska ut och äta. Vi ska shoppa, ta oss en öl och bara umgås och på Söndag kväll går Cinderella färjan med sällskap av Pappa och Monica också, så vi ska ha en partyresa!! Jippi!
*
Bäst att börja städa nu då så att det ser fint ut när vi får så fiiiina gäster, hi hi! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0