Lagar man afrikans mat om man bor i Afrika?

Så står jag och lagar middag, klockan 16.10!! Det är ju helt otroligt! Dessutom lagar jag MARKARONER OCH KORV!! Min absoluta hat-mat! Urk, blä. Bara för att det är så billigt i Willys kyldisk köper man det fast man avskyr det.
.
Ok...det finns en förklaring. Mark ska på sin svenska kurs och måste äta tidigt och jag har inte ätit någon lunch. Och makaroner och korv går snabbt.
.
Men i England eller Australien hade jag ju aldrig ställt mig och lagat makaroner och korv bara så där. Och jag hade inte ätit middag vid lunch-tid så här. Blir det så att bara för att man bor i ett visst land så tar man efter alla traditionerbara för att man bor där?
.
Om jag bodde i Afrika skulle jag laga afrikansk antilop till middag då? Och om jag bodde i Brazilien skulle jag laga brazilian barbecue varje dag? Ja man kan ju alltid undra....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0