Vecka 24

Så var vi hos barnmorskan igår. Alla värden var bra hittills och sedan fick vi höra bebisens hjärtljud för allra första gången! Där stod Mark och höll i mitt ben och vi tittade häpnadsveckande på varandra när ljudet av det lilla hjärtat pumpade i rummet, så snabbt, så snabbt. Mina ögon fylldes plötsligt med tårar.
Jag har alltid trott att jag inte är särskilt moderlig, jag förstår fortfarande inte riktigt att det ligger en bebis där inne (fast det sparkar mig och ger mig ryggvärk) och vi har inte handlat en enda pryl inför bebisens ankomst (känns för tidigt än). Det känns som om det är evigheters evighet tills vi verkligen blir föräldrar. Men när man hör det lilla hjärtat och kände en liten fot imorse som på samma sida sparkade och sparkade på ena sidan så blir det plötsligt verklighet och man blir plötsligt fylld av kärlek! Det lilla livet ligger där inne och växer, sparkar och snurrar runt och kämpar med att bli större och utvecklas. Otroligt!
.
Visst vill jag vara gravid lite till, men jag längtar efter att få se den lilla! Halva Mark och halva mig.
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0