Vecka 26

Så har jag gått in i vecka 26. Och känner mig svullen och riktigt tjock! Fick ta av mig mina ringar idag för jag är så svullen på morgnarna! Magen växer och växer (kanske har lite med allt godis jag proppar i mig på kvällarna?!) och ibland kan jag tom SE att magen rör sig! Idag fick jag knappt igen två tröjor med dragkedja som jag kunde ha för bara någon vecka sedan! Vart ska det sluta?! Ibland känns det som om jag har gaser men det är vår lilla bebis som rör sig där inne! ♥
.
Något konstigt hände i Söndags när Mark var och hjälpte mig med tvätten nere i tvättstugan. Jag hade fått ett paket med lite bebis-kläder av min kompis Ness i England och hade tvättat dem. Där stod vi och hängde de pyttesmå kläderna och en superliten vit kofta och så tittade vi på varandra med lite häpna ögon. Bebisen har redan några kläder, helt offattbart att det ska bo en sån liten hos oss!
.
Imorgon ska vi skriva kontrakt på lägenheten klockan 10! Jippi!! Inte långt kvar nu!
.
P.S; En fråga!! Finns det någon som har ett tips på någon kräm eller nåt stift som tar bort mörka ringar under ögonen? Har aldrig haft det förut och nu är jag alldeles mörk under ögonen! Fy!!
.
Här kommer ett par nytagna bilder och så en jämförelse med min älskade syster Matildas mage när hon var 26 veckor gravid med Alex. Så liten och smärt hon ser ut i jämförelse med svällda mig!
.

Klicka för att stänga bilden


Kommentarer
Jenny

Va spännande att se din lilla kagge Cilla! ;) Ett sminktips för mörka ringar runt ögonen är "Cover All blue" från Make Up Store. Typ 150 kr för en liten burk "täckstift", men det är värt det.. Finns en "Cover all Mix" också, o den är bra för både mörka ringar o finnar men kostar också därefter. Jag brukar använda en liten sminksvamp från typ H&M när jag sminkar mig, inte Make Up Stores svindyra sminkborstar eller så - låt dem inte lura på dig nåt sånt :P Kram!

2010-09-30 @ 11:21:33
Mattis

hihi gummisen :) Du ser så stor ut bara för att du är så liten. Längtar tills jag får hålla i den lilla gullungen!

2010-09-30 @ 11:32:40
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Anonym

Du är otroligt lik din mamma! Jag har något minne av att vi tittade på kort hemma hos dig när vi var små och såg din mamma på bild när du var i magen.Ni är så lika!



Maria

2010-09-30 @ 11:44:08
Anonym

Oriflame har ett jättebra cover för mörka ringar under ögonen. Kolla igenom katalogen på oriflame.se längst ner i vänstra hörnet brukar det vara en katalogikon.

2010-09-30 @ 20:53:11
Maria

Din mage är jättefin! En pojkmage, hihi, så sa alla om min mage som också stod rätt ut med alla tre!

Var är bilden på Mathildas magen tagen? Ser ut som balkongstaket på Callisto, Agia Napa???



Kram Maria

2010-10-02 @ 18:42:14
Matilda

Svar till Maria :) Stämer bra det, bilden är tagen på Callisto i Agia Napa :)

2010-10-03 @ 20:08:32
URL: http://annamatildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0