Ensam

Har precis kommit hem från fika med min nya mamma-grupp. Det var jättetrevligt, nio mammor med bebisar var vi som trängde in oss i ett cafe, inte dåligt. Det såg nog ganska lustigt ut där vi stod och trängdes med våra barnvagnar innan vi hittade ett fik i shopping-gallerian, och egentligen hade vi nog behövt en barnvagnsparkering! Sedan satt vi där och ammade på rad, ha ha ha! Vem hade kunnat tro att jag skulle bli en av dem? Inte jag i alla fall. Efterråt tog jag bussen hem och en prommis runt området i solen. Nu är jag hemma och lillis sover på balkongen i solen och jag......... jag är ENSAM! Paul och Rebecca for ut i Europa i dag (men kommer tillbaka i påsk) och jag har inte varit ensam på såååå länge! Sitter och funderar på ifall jag borde börja städa eftersom det är damm och grus överallt, eller om jag borde laga middag tills Mark kommer hem, men å andra sidan vill jag bara kunna pusta ut en stund!
.
Jag ÄLSKAR att vara ensam, det är bland det bästa som finns! Även om jag inte gör något speciellt så är det härligt att bara få vara själv och göra vad man vill, jag har alltid tyckt det även om man kanske inte kan tro det.... Även när jag var liten älskade jag att leka själv i timtals och nu som vuxen kan jag bara läsa, skriva, se på TV, sitta vid datorn eller städa, bara jag får vara själv. Och även fast jag älskar Harry mer än allt på jorden så kan jag ibland sakna känslan av att komma in i ett nystädat hotellrum efter en lång natt eller dag på flyget och få lägga mig i min flispyjamas på sängen, dricka ett glas vin, slå på TVn och bara njuta av ensamheten!
.
Men snart kommer Mark hem, Harry vaknar och allt är i gång igen så bäst jag vilar lite........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0