Mina två killar

Harry är tre veckor och fem dagar gammal idag. Han ligger bredvid mig i soffan på en kudde och sover sött. Han gör ifrån sig ett av sina små pip lite då och då, som en liten kyckling-unge. Han har sovit nästan hela dagen och jag med för den delen...hrm... har han tagit efter sin mammas sömnvanor tro? Sitter och tänker på hur han har kunnat förändra mig på sån kort tid. 37 år av ovanor och själviskhet där jag bara behövde bry mig om mig själv, och nu går all min energi och alla mina tankar åt det lilla livet och att han ska ha det så bra som bara är möjligt.
.
Klart att jag inte glömt bort 'vem jag är' och allt jag tyckte var viktigt innan, men det man blir så koncentrerad på den lilla bebisen, man oroar sig över det minsta lilla och hinner knappt äta eller duscha bara för att man vill vara tillgänglig för alla deras behov. Min mamma hade verkligen rätt när hon skrev att jag skulle förstå vad gränslös kärlek är när jag får mitt barn.
.
Mark jobbar långa dagar nu på sitt nya jobb och det känns som vi inte ens hinner krama om varandra de korta stunderna då han är hemma mellan varven av blöjbyten och amning och försök till att laga middag innan klockan 21 på kvällen. Men när vi ligger där i sängen med Harry mellan oss på natten och Mark lägger en hand vid Harrys fötter och Harry andas på mig, så nära mitt ansikte, så känner jag mig så otroligt lycklig. Tänk att jag har två av världens finaste killar i mitt liv! ♥ Vem hade någonsin trott att jag skulle få det?
.


Kommentarer
Solmaz

Du skriver så fint! Hoppas jag får vara med om det nån dag <3 kram

2011-02-03 @ 19:05:57
Mattis

Ja visst är det fantastiskt, att få vara mamma och fru, finns det någon underbarare känsla?

Vilken fin bild på männen i ditt liv :) Puss

2011-02-03 @ 20:57:30
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Jenny

Vilken underbar bild!! :)

2011-02-04 @ 13:24:19
modern

ta nu hand om varandra medan jag är borta, jag längtarredan efter er trots att jag inte åkt ännu. kramar till er alla tre från modern

2011-02-07 @ 23:08:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0