Välkommen till världen Harry Norman Onken!

Tack alla som bad för mig! Migränen försvann en dag innan förlossningen. På Fredagen städade jag hela lägenheten som en galning sedan åt vi pizza som rekommenderats av min kära syster Matilda (det gjorden nämligen hon kvällen innan hon födde) och på Lördag morgon klockan 6.00 vaknade jag av ett klick och att vattnet gick!
.
Förlossningen gick bra (ska skriva mer om det senare) men det var en väldigt traumatisk upplevelse. Värkarna kom så snabbt, snabbt att jag inte ens fick på mig sockar på väg till sjukhuset och hängde i baksätet mot bakluckan och försökte andas.
.
10 timmar senare, den 8e Januari 2011 klockan 16.11 föddes vår 3960 gram stora pojke som är 51 cm lång. Efter chocken lagt sig och dimman klarnat brast mitt hjärta och fram kom en sån stark, oändlig kärlek som bara strömmar genom kroppen så fort jag ser eller tänker på det lilla livet.
.
Jag trodde jag ville ha en flicka hela mitt liv.... Nu vill jag inte ha något annat än min underbara, vackra son Harry Norman Onken! Jag är så kär i honom och min man är den bästa pappan i hela världen. Kan man bli lyckligare? Det här måste vara det mest fantastiska man kan vara med om. Att få föda en liten människa som man sedan älskar och vill skydda mer än allt på denna jord.
.
♥ Här är han, vårt lilla underverk! ♥
.
.
På väg hem för första gången, fyra dagar gammal
.


Kommentarer
Anonym

Vilken pärla! Han är väldigt lik dig tycker jag.

Maria

2011-01-14 @ 22:24:18
Maria

STORA grattiskramar! Vilken liten goding! ha det så bra nu och lär känna varandra i hemmets lugna vrå!

2011-01-14 @ 22:50:13
Moster

Åhhhhhhhhhh vad han är vacker, mina ögon tåras!

Längar tills vi ses imorgon :) Puss till er!

2011-01-14 @ 23:02:05
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Morfar

Grattis till underverket och välkommen, mitt nya barnbarn. Längtar efter att få träffa er. Pussar och kramar till er alla tre.

2011-01-14 @ 23:18:23
mamma

ja vad ska man säga: välkommen lilla människa - DU kommer att möta en stor, stor kärlek du lilla liv. Världen är ibland hård men finns det kärlek överlever man allt.................

2011-01-14 @ 23:27:08
Johan Ruda

Stooooort grattis till er båda! Det var verkligen på tiden! ;)



Kram!

2011-01-15 @ 00:28:59
URL: http://www.johanruda.se
Jessica

Han är så otroligt söt. Blir sugen på att skaffa en till när jag ser bilderna av honom. Med Daniel hade jag precis samma känsla, vart kär på en gång.

2011-01-15 @ 08:11:00
Crixan

Grattis än en gång! :)

Jätte kramar på er!

2011-01-15 @ 10:14:43
Elisabeth

Grattis än en gång. Han ser ju underbart söt ut.

2011-01-15 @ 10:37:09
Anonym

Härligt att se på er båda och lilla underverket Harry. På en bild är han väldigt lik morfar Göran så det ser ut som om Mark har sin svärfar liggande mot axeln...=)



Visst är det fantastiskt att se hur en liten liten människa är så fulländat skapad. Det är verkligen Guds underverk. Kramar till er alla 3

2011-01-15 @ 11:48:09
Moster Kicki



Glömde skriva avsändare =0(

Härligt att se på er båda och lilla underverket Harry. På en bild är han väldigt lik morfar Göran så det ser ut som om Mark har sin svärfar liggande mot axeln...=)



Visst är det fantastiskt att se hur en liten liten människa är så fulländat skapad. Det är verkligen Guds underverk. Kramar till er alla 3



Kicki, Kent och Fanny

2011-01-15 @ 11:56:23
Moster Evis

Vilket litet underverk :D

Så otroligt söt, jag tycker han är så lik dej Cilla som jag kom i håg dej när du var liten bäbis.

Grattis till er båda.

Kramar från Evis, Jens, Olle och Evelina

2011-01-17 @ 09:39:52
① ♛` ❤ » $aara $aariioniitaa ღ Җ Noя∂aғяίkaη Җ ღ Mar✩cko ❤ϟ ♫ ♥ ☺ ♫✩★✔✖♞☢▲♛ϟ☀❥①▄

Super söt bebis :D!

2011-01-17 @ 09:53:15
URL: http://sarasaariioniitaa.blogg.se/
Jenny

Jadu Cilla.. Vad ska man säga? Harry är så otoligt söt, o man vill bara klämma på hans runda kinder :)



Hoppas allt är bra med hela familjen Onken!



Kram från Jenny o livliga Kulan

2011-01-17 @ 15:37:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0