En mammas första sommar

Vad det är mysigt på sommaren! Känns som om jag är på semester ju, om man kan kalla mamma-ledighet för semester? Fast inte är det så mycket ligga och sola ensam på en filt heller och läsa en bok eller en läcker skvaller-tidning medan man sprayar sig med en vattensprayflaska och dricker en kall drink vid poolen. Nej det är ett helt nytt liv där man ligger i skuggan under ett TRÄD om man nu ens lyckas ta sig ur huset innan solen går ner!

Man ligger som i dvala tidigt på morgonen när bebisen inte vill sova och låtsas om att man inte vet att han är vaken i hopp om att han somnar om, man springer upp och ner från golvet och soffan och hämtar grejer, matar, byter blöjor, söver, plockar upp, tröstar och städar, fixar mat och försöker tajma in lite rutiner samtidigt som man försöker få i sig lite fil och flingor medans man sitter på golvet bland babygym och skallror, sedan om man nu skulle få en sekund till övers så tar man fram sin nya Vi Föräldrar!! Va? Vad hände? Jag har inte ens en handväska längre, mobilen slängs ner i blöj-väskan och sminket....ha! Vem har tid att packa med sånt? 

Vem hade kunnat ana? Inga glassiga taxfree-shopping-påsar fyllda med whisky och Clinique medan solbrännan från Bahamas fortfarande bränns på huden, utan istället går man runt med en klänning full med spya medan man frenetiskt viftar bort myggor som kan bita bebisen där i skuggan under trädet!

Men visst, man kan ju drömma och tänka tillbaka. Men när jag ser det där leendet och de små glittriga ögonen titta på mig så skulle jag i alla fall inte byta ut det mot all solsemester i världen!


Kommentarer
Jesisca

Knepigt att det de där leendena och skratten gör det värt allt det jobbiga.

2011-07-14 @ 00:41:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0