Drömmar

Tack till Jessica och Maria som gav bra tips på hur och var ens barn ska sova - nämligen att det är upp till var och en! Jag vet ju i och för sig att det är upp till oss, men man blir osäker på vad som är bäst för bebisen och det är bra att höra hur andra gör. Men inatt gick det i alla fall lite bättre, Harry sov 6 timmar i streck i sin vagga i stället för bara 3, men sedan vaknade han med magknip igen när Mark gick på jobbet. Ska kämpa på med vaggan eftersom det är skönare för min rygg och jag kan ju se Harry direkt från min sida sängen bara jag kikar ner i vaggan.
.
Nu ligger han och sover bredvid mig i soffan och ler så där sött i drömmarnas värld och ögonen rör sig under ögonlocken. Vad drömmer han om? Mjölk? Sin mammas boobs? Pappa? Sin älskade mobil på skötbordet? De säger att bebisar drömmer redan i magen, men vad drömmer de om då när de inte sett någonting mer än mörker och vatten? Nu har ju Harry i alla fall lite mer intryck och upplevelser att drömma om.
.
Att drömma ja....han kanske blir som sin mamma som alltid har vilda drömmar? Varje natt, hela mitt liv, har jag haft vilda, starka, fascinerande drömmar. Jag vaknar varje natt/morgon med minnena av nattens drömmar, ibland är de roliga och härliga och ljusa och ibland riktigt otäcka skrämmande mörka eller sorgliga drömmar. Ibland tänker jag tillbaka på platser jag varit på, hav och pooler jag simmat i (eftersom jag oftast drömmer om vatten), städer och platser jag besökt - och sedan kommer jag på att det faktiskt varit en av mina drömmar och inte verkligeheten jag tänker på. Konstigt hur man fungerar. Finns de platser jag besökt i drömmarna någonstans i verkligheten? Vem vet?
.
Dejavu är ju något vanligt - när man tror man varit med om något förut, men ibland när det händer mig är jag helt säker på att jag drömt om just det ögonblicket i någon av mina drömmar. Kanske jag är lite synsk ändå?
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0