Sova själv?

Åh vad svårt det är att inte vara så vek när det kommer till sitt barn. Vem hade trott att jag skulle bli så? Sedan Harry föddes har han sovit mellan oss (för att jag vill det) och jag kan ligga och gosa på honom och smeka honom på kinden när han vaknar så att han ska känna sig trygg. Men så har vi bara en 160 säng och både jag och Mark får ont i ryggen av att ligga upptryckta mot varsin kant så nu har vi börjat lagt honom i vaggan bredvid mig.
.
Men han som hade börjat sova 6 till 7 timmar i streck sover nu bara 3 och sedan vill han äta och efter det vrider han på sig resten av natten och grymtar och spottar ut nappen tills jag plockar upp honom när Mark ska kliva upp och gå på jobbet, då somnar vi om båda två efter han har ätit. Känns som jag vill ge upp och låta honom sova mellan oss igen, men då blir det väl att han aldrig lär sig att sova själv? Suck..... Fick i alla fall lite råd av mamma och av min egen barnexpert - min kära syster. Bra att alltid kunna fråga henne om råd!
.
Svårt att veta vad man ska göra så att han får det som bäst. De säger att barn sover bättre själva men det tvivlar jag på......? Är det inte närhet och trygghet de vill ha? Hm....
.


Kommentarer
Jesisca

Daniel sov med oss tills han var ca 2 år och Jenny fick sova i egen säng på en gång. Daniel sover mycket bättre när han ligger bredvid någon, medan Jenny sover bättre själv. Så om de sover bättre bredvid någon eller själva tror jag beror lite på vad de är vana vid. Det bästa är at göra vad som känns bäst för er. Jag tror inget är rätt eller fel.

2011-03-16 @ 19:01:28
Maria Sten

Gör det som känns bäst för dig! Enkelt va?

Alla är olika, det är bara du (och Mark) som kan känna efter. Sara sov med mig tills hon var ca 9 mån. Sedan i säng alldeles bredvid tills hon var 2 år. Efter det i eget rum. Men jag har ALLTID nattat henne länge och gör så än i dag:)Jag upplever henne som trygg och hon har alltid gillat sängen och att sova, haha.

2011-03-17 @ 12:54:25
URL: http://goodkipper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0