Hejdå amningen! :/

Nu har jag slutat amma.... snyft. Förra veckan så slutade Harry att vakna vid fem-tiden och leta sig fram till bröstet och det är ju ganska skönt om man ska vara ärlig, att han istället sover bättre - men ändå är det sorgligt och konstigt. Jag hade funderat mycket på det där, hur jag skulle gå till väga och avvänja honom men till slut kom det naturligt i alla fall som de flesta säger.
.
Negativt med att sluta amma: Man får aldrig mer känna den där mys-stunden när man ligger och ammar och bebisen ser upp på en och man kan inte göra något annat än att koppla av tillsammans en stund och känna närheten.
.
Positivt: Jag kan dricka vin och öl utan att tänka mig för och jag kan ta mina migrän-tabletter om jag har migrän för första gången på 1 år och 7 månader!! Puh!! Plus att nu har man lite mer frihet, Mark kan lika gärna lägga honom på kvällen och passa honom på morgonen om det skulle behövas.
.
Det var nog på tiden ändå när jag tänker på det där.... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0