En vanlig dag i vårt liv

Kl 9 - Kliver upp, försöker läsa en bok om hunden Bulten så att jag får ligga kvar i varma, mjuka sängen, men kan knappt läsa för ögonen svider och jag tappar nästan boken av trötthet.
Kl 9.30 - Sitter och äter frukost som jag gjort i ordning till oss båda
Kl 10 - Harry leker på golvet medan jag försöker dricka upp mitt te
Kl 10.15 Harry börjar bli trött så jag ger honom lite massage på fötterna medan han ligger på golvet som han bara äääääälskar! Sedan tvättas han och så klär jag på honom och tandborstning som inte är populärt.
Kl 10.30 Harry försöker sova middag, jag springer och plockar upp massa saker och disk medan han somnar
Kl 11 - 12 Harry sover och jag duschar, borstar tänder, sminkar mig och fixar håret, klär på mig, städar etc, etc
Kl 12.30 försöker mata Harry med lite lunch
Kl 13 - Klär på oss och går till öppna förskolan och sjunger och leker och pratar med andra mammor
Kl 15.30 - hemma igen och full rulle. Försöker få Harry att sova, går inte, försöker vila lite i soffan, går inte, försöker leka lite på golvet men jag är så trött.
Kl 17 - börjar förbereda Harrys middag och matar honom
Kl 17.50 - Mark kommer hem och leker med Harry medan jag springer ner i tvättstugan och sedan lagar mat
Resten av kvällen är det tvättning, diskning, middagsätning, försöka ge Harry välling och lägga honom, städa febrilt och äntligen.......
Kl 22.00 - Man får sätta sig i soffan och titta på något inspelat program (ikväll Idol) och dricka en kopp te. Sedan ska det betalas räkningar och ner i tvättstugan igen....men en timme får jag i alla fall vila min trötta, ömma kropp.
Så ser vår dag ut idag, och nästan varje dag. Härligt och underbart men åhhhh så trött man blir!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0