Hos Dr Nie....

Så var det dags för mitt första besök hos Dr Nie. Mark och Harry åkte iväg på Babysim utan mig och jag tog mig i höstmörkret till Stora Essingen och Dr Nies mottagning. Så fort jag kom ner i källaren där det ser ut som en gammal gillestuga i väntrummet fick jag komma in och klä av mig och lägga mig i bara trosorna på en brits. Jag hade med mig eget lakan och handduk och fick ligga bredvid två andra tjejer. Bakom skynket låg en massa karlar och uppe på övervåningen låg det kanske tio andra människor bakom ett skynke. Det ser inte ut som något annat ställe jag varit på.... Så många människor behandlar hon på samma gång! Det sticker ut fötter överallt bakom skynken men det är så tyst och så varmt och ljuset är dämpat. Det är faktiskt en lugn känsla där inne.
.
När jag fått min plats, klätt av mig och lagt mig lite nervöst ner på mage tittade tjejen bredvid mig upp och sa 'hej!' och log mot mig och så blev vi tysta. Det var alldeles tyst, man hade kunnat höra en nål falla i marken. Det enda man hör där inne är Dr Nie, den lilla kinesiskan som gör underverk, springa upp och ner för trappen och hur hon pratade snällt med patienterna på sin kinesiska brytning medan hon stack nålar. 'Hur mår du idag?' Glad eller ledsen?' 'Har du sovit bra?' osv. Låg och lyssnade tills det var min tur..... Kan ju tala om att jag inte gillar att få nålar instuckna i hela kroppen men det gick faktiskt bra. Hon var så snabb, så säker. Det enda som gjorde ont var när jag efter någon halvimme fick vända mig om och fick nålar i tårna! AJ!!!! Shit. Men jag fick stå ut. Jag vågade inte röra mig fast det kliade nere på benen, eftersom jag hade nålar precis överallt, i huvet, händer, ben och fötter. Till slut började jag och tjejen bredvid att prata lite med varandra men då kom Dr Nie nerspringade för trappen och ropade 'inte praaata!'. Oj, vi blev snabbt tysta igen. Det man kunde höra var lite snarkningar från någon karl bredvid.
.
Jag blev behandlad dels av Dr Nie och dels av en av hennes medarbetare, en ung kille. Han kom till slut och tog ut mina nålar (och såg mig nästan näck!!) och sedan fick jag gå upp och betala. Dr Nie sa att hon såg att jag inte hade någon huvudvärk just då och sa att hon ska fixa mina problem och jag fick med mig några stora plåster att ha på ryggen tills jag ska tillbaka ikväll. Jag kunde inte sova på nästan hela natten, dels för att plåsterna måste verka riktigt bra, det känns i hela ryggen och har nästan blivit värre i värken faktiskt, och så grät Harry en del i natt..... suck. Han blev inte lugn förrän han fick ligga bredvid mig och gosa!
.
Nej nu ska jag fika lite med Åsa, gå på promenad sedan bär det av till Dr Nie ikväll igen. Fyra behandlingar kvar denna vecka.... pirrigt. Ska hon bota min migrän som jag lidit av i 22 år? Kan hon det? Det ska bli spännande att se.


Kommentarer
Annika

Vad roligt att läsa. Skönt att du påbörjat behandlingen. Om hon säger att hon fixar, då gör hon det garanterat. Mig kunde hon inte lova men fixade ändå ;) Nu ska jag ringa Nie åt min pappas vägnar ;) ses på torsdag. Kramar Annika

2011-10-18 @ 13:16:06
Johan Ruda

Vad skönt det skulle vara om du blev av med skiten! Jag vet ju precis hur det är. Hoppas det går vägen. Kram!

2011-10-18 @ 14:23:56
URL: http://www.johanruda.se
Jesisca

Har aldrig haft migrän så jag kan inte riktigt förstå hur det är, men jag hoppas att det här gör att du slipper det för all framtid.

2011-10-18 @ 21:24:36
Berit

Hej! Jag går hos en professor som heter Dr. Jinbo Zong. Han är med specialinriktning på TCM. Med 30 års erfarenhet och precis som ni

beskriver om Dr. Nie att han gör mirakel. Han finns på söder. Allting är frächt och man behöver inte vänta så länge. Men jag blev nyfiken på hur det gick för dig med migränen. Tack.

2011-12-13 @ 00:01:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0