På MVC

Nu är jag ju i vecka 32, och magen är stooooor som en ballong! Den rör sig massor och det sparkas och har sig där inne. Jag var till barnmorskan idag (fast jag har en vidrig migrän) och hon skrattade åt den lilla akrobaten där inne! Hjärtat slog i 185 slag i minuten vilken är superfort så hon fick vänta lite tills de gick ner till 145 igen, eftersom den var så vild. Mina magmått hade jämnat ut sig lite så jag behöver inte ta något diabetes-test som hon kanske trott, och järnvärdet var bra igen. Hade inte heller fått något MRSA från tandläkaren i Bangkok. :)
 
Tyvärr har jag fått en väldig foglossning. Jag misstänkte ju det eftersom jag faktiskt knappt kunde gå till och från dagis igår med Harry och fick ta bilen idag. Hon sa att huvet var väldigt långt ner dessutom och det gjorde så ont när hon tryckte på blygdbenet, så hon sa att det inte var konstigt att jag har ont. Jag ska tydligen undvika att ta stora steg (omöjligt på den här isen!!) och undvika trappor!! Ha! Jag bor tre trappor upp utan hiss!! Och har en son som hatar att gå i trappor för tillfället i overallen! Hm.... ska till en sjukgymnast och se om jag kan få nåt sånt där bälte kanske, om jag orkar....
 
Trots allt är det 'bara' åtta veckor kvar.
 
Här kommer en bild på min mage just nu, en sovande Harry på Y-bussen och en sur, bakfull (antar jag eftersom det var nyårsdagen) man bakanför.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0