Vecka 35....

Har varit hos barnmorskan och är nu i vecka 35. (Hjälp, var har tiden tagit vägen?!!) Jag har gått upp 9 kilo, bebisens hjärtljud låg på 138 slag i minuten och allt annat verkade bra. Bebisens huvud är helt fixerat långt nere i bäckenet så det gör ofta OOOONT när den lilla rör på sig. Igår bestämde jag mig för att nu måste vi börja förbereda lite innan han eller hon kommer, vi har inte gjort något!! Borde köpa ny syskonvagn, göra plats för lite bebiskläder och hämta de som finns nere i källaren. Packa BB-väska osv. Men alltid en massa annat som ska göras eller så är jag bara för trött helt enkelt. Så annorlunda att vara gravid denna gång, eftersom det tar så mycket energi att se efter Harry så orkar jag inte så mycket mer.
 
Idag måste dock städas och laga mat eftersom våra kompisar Karro, Daniel och Neo kommer på middag.... kommer vara helt slut när allt är klart. Det räcker med att damsuga så är jag helt slut i ryggen och får sammandragningar eller nåt.
 
Här är en lite fånig bild på mig, tagen igår på min mage. Kanske syns att jag är allmänt uppsvälld....
 
 
Efter MVC-besöket bestämde jag mig för att försöka förstå att vi ska ha en liten, mjuk bebis i famnen snart, så jag gick in på H&M och köpte dessa; Såååå smått! ♥
 
För övrigt har Harry och jag varit på 2-årskalas hos Harrys kompis Oliver (Mark var magsjuk hela helgen....suck!!), varit på barnsång på kyrkan.....
Oliver, Maritin och Claudia. 
 
...och igår var vi ute och åt pizza med Malin och hennes kollega Simon i Hammarby sjöstad. Det är så himla mysigt där, önskar vi hade råd att bo där. Harry var så duktig hela kvällen, satt och lekte, åt och tittade på youtube-filmer tills han till slut sa 'Hajjy sova', så då lyssnade vi på honom och åkte hem. :)
 


Kommentarer
Mattis

Oj inte konstigt du har ont då! Alex fixerade sig inte förrän nån vecka innan han kom och det var ju inte särskilt bekvämt... o du har en hel månad kvar. Du får ligga på soffan o äta praliner bara istället för att städa o fixa :)

2013-01-23 @ 07:58:32
URL: http://annamatildas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0